اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 6 / 3 نشست تخصصی کاریکاتور در نگارستان اشراق قم / سید مسعود شجاعی طباطبایی


مدیر خانه کاریکاتور ایران گفت: هزار و ۷۲ اثر از ۴۳ کشور به مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش ارسال شده که پس از ارزیابی ۲۸۰ اثر انتخاب و ۴۰ اثر از آنان در نمایشگاه اشراق به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایران کارتون به نقل از خبرنگار مهر، سید مسعود شجاعی طباطبایی در نشست تخصصی کاریکاتور که شامگاه شنبه با حضور آقای محمد حبیبی مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از هنرمندان در نگارستان اشراق قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین نمایشگاه بین المللی کاریکاتور داعش از ۱۸ مردادماه در نگارستان اشراق قم دایر شده و تا چند روز دیگر نیز آماده بازدید علاقمندان است.

وی بیان داشت: در اولین مسابقه کاریکاتور ۳۹ کشور شرکت داشتند و پنج نفر از کاریکاتوریست‌های معروف دنیا نیز به جشنواره دعوت شدند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران ادامه داد: آخرین مسابقه برگزار شده مسابقه با موضوع داعش بود که در دو بخش کارتون و کاریکاتور برگزار شد و از ۴۳ کشور دنیا آثار کاریکاتوری ارسال شد.

وی افزود: هزار و ۷۲ اثر به مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش ارسال شد و پس از ارزیابی ۲۸۰ اثر انتخاب شد که در نمایشگاه اشراق ۴۰ اثر از آنان به نمایش گذاشته شده است.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: ایران، برزیل، ترکیه، چین و اندونزی به ترتیب بیشترین آثار را به این مسابقه ارسال کرده بودند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی آغاز فعالیت خود در زمینه کاریکاتور ابراز کرد: کاریکاتور حرفه‌ای را از سال ۶۲ آغاز کردم و اولین کارهایم ۲۲ نقاشی دیواری با موضوع جنگ بر روی دیوارهای اطراف فرودگاه مهرآباد تهران بود.

وی افزود: پیش از انقلاب تعداد کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای شاید ۲۰ نفر بودند که برخی در نشریات و تعدادی نیز در نمایشگاه‌ها همکاری داشتند.

توجه جدی به کاریکاتور بعد از انقلاب اسلامی

مدیر خانه کاریکاتور ایران ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی موج کاریکاتور در ایران ایجاد شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه جدی به کاریکاتور شد و هنرمندان رشته‌های دیگر هنری به کاریکاتور علاقمند شدند و برای موثر بودن کلامشان از این هنر استفاده کردند.

وی بیان داشت: سال ۶۲ بعد از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه‌ها تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبا با مفاهیم “هویت” کار کاریکاتور را آغاز کردند، سپس این گروه با عنوان کاسنی فعالیتشان را ابتدا در جهاد دانشگاهی تهران و سپس در حوزه هنری گسترش دادند و پس از آن اولین نشریه تخصصی کاریکاتور و طنز با عنوان “کیهان کاریکاتور” در موسسه کیهان شکل گرفت و طی ۲۲ سال ماهانه منتشر شد که متاسفانه درحال حاضر امکان انتشار ندارد.

شجاعی طباطبایی اظهار کرد: خانه کاریکاتور ایران در سال 1375 تاسیس شد و در سه زمینه آموزش برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، برپایی نمایشگاه و انتشار آثار کاریکاتوری فعالیت خود را آغاز کرده و دو سایت تخصصی کاریکاتور فعال است که طی آن کاریکاتوریست‌های ایرانی و خارجی معرفی می‌شوند.
و جشنواره های متعدد ملی و بین المللی از این طریق ساماندهی و اطلاع رسانی می شوند


مدیر خانه کاریکاتور ایران گفت: هزار و ۷۲ اثر از ۴۳ کشور به مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش ارسال شده که پس از ارزیابی ۲۸۰ ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions