اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 9 / 28 کاپوچینوی قجری به قلم درم بخش


ایران کارتون:

کامبیز درم بخش جدیدترین نمایشگاه خود را پلی میان گذشته و امروز دانست و گفت: برای خلق این آثار زحمت زیادی کشیده و زمان زیادی را صرف کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، نمایشگاه «خسته نباشید» که حاصل سال‌ها مطالعه این هنرمند روی آثار چاپ سنگی متعلق به دوران قاجار است، 27 آذرماه با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد.

با وجود بارش باران، جمعیت قابل توجهی برای تماشای 17 اثر از جدیدترین آثار این کاریکاتوریست به گالری سیحون آمده بودند.

تکنیک تابلوهای به‌نمایش درآمده، اکریلیک روی بوم است و برخی از آن‌ها با دخالت تکنیک «کلاژ» خلق شده‌اند. از سویی، ویژگی این نمایشگاه استفاده از المان‌ها و عبارت‌های امروزی در کنار طرح‌های دوران قاجار است و به همین علت، درمبخش آ‌ن‌ها را پلی میان گذشته و امروز می‌داند.

این تابلو‌ها بر سه محور طنز، زیبایی‌شناختی و معضلات روز جامعه خلق شده‌اند؛ به‌عنوان مثال در یکی از آن‌ها شاهد تصویری هستیم که زنی به همسر خود کاپوچینو تعارف می‌کند. در حالی‌ که در اطراف آن‌ها انواع نوشیدنی‌های سنتی ایرانی مانند دوغ، عرق نعنا و عرق بهارنارنج چیده شده و هنرمند با خلق این تصویر می‌خواسته غرب‌زدگی را به‌عنوان یکی از معضلات روز جامعه معرفی کند.

درمبخش درباره نمایشگاه «خسته نباشید» به خبرنگار ایسنا گفت: این نمایشگاه از آثار چاپ سنگی دوران قاجار، بویژه یکی از بزرگ‌ترین تصویرگران آن زمان، یعنی «علی‌قلی خویی» تأثیر گرفته است.

او ادامه داد: این تابلوها را در شش‌ماه گذشته کشیده‌ام و خلق آن‌ها زحمت زیادی برای من داشت و زمان‌بر بود. می‌خواهم وقتی تعداد آن‌ها به 100 عدد رسید، در قالب یک کتاب منتشر شوند، تقریبا سوژه‌ها و پیش‌طرح‌های کارهای بعدی در این زمینه آماده هستند؛ اما دیگر نیازی نیست آن‌ها هم به تابلو تبدیل شوند و در ابعاد کوچک‌تر ساخته می‌شوند.

نمایشگاه «خسته نباشید» از 27 آذرماه تا 16 دی‌ماه در گالری «سیحون» به نشانی خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، کوچه سینایی، شماره 24 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


ایران کارتون:

کامبیز درم بخش جدیدترین نمایشگاه خود را پلی میان گذشته و امروز دانست و گفت: برای خلق این آثار زحمت زیادی کشیده و ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions