اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 1 / 31 معرفی کری واگهورن کاریکاتوریست کانادایی


کری واگهورن هنرمند اهل ونکوور کانادا است که در طول ۲۰ سال توانست شهرت بسیاری کسب کند. او خالق کاریکاتورهایی بسیاری است که در روزنامه ها و نشریات بسیاری چاپ شده اند که یکی از این نشریات ۳۵ سال انتشارش را در نوامبر ۲۰۱۳ جشن گرفته بود.


کری واگهورن هنرمند کاریکاتوریست کار خود را از روزنامه استیونت، ده پیک آغاز کرد. درست زمانی که در دانشگاه سیمون فریزر درس می خواند. او در دهه ۱۹۶۰ آثار هنری اش را نزد جورجیا استریت برد که سمت مهمی در سندیکای استریت داشت. کمیک استریپ های کری واگهورن را به چند روزنامه از جمله لس آنجلس فری پرس، دیترویت فری پرس و برکلی بار نشان داد که آنها از این کاریکاتورها استقبال کردند و ارتباط واگهورن با این نشریات آغاز شد.


بسیاری از پوسترهایی چهره واگهورن شامل کاریکاتورهایی از لد زپلین، ده بیچ بوی، آلتون جان و هنرمندان مشهور دیگر می شوند. او طراحی روی جلد آلبوم پل هورن،لورا نیرو و.... را انجام داد که پس از آن برای هنرمندان بسیاری طراحی روی جلد آلبوم انجام داد.
او پس از آن کار خود را در بزرگترین روزنامه ونکوور با نام ونکوور سان شروع کرد و قرارداد طولانی مدت با آنها بست. او روزی به دفتر روزنامه ده سان رفت و خواست با روی پترسون کارتونیست نشریه ملاقات کند. پترسون از واگهورن استقبال کرد و از او خواست مجموعه آثارش را ببیند و از دیدن آنها بسیار لذت برد.یکی دیگر از افراد تاثیر گذار روزنامه که واگهورن ملاقات کرد مایک مک رانر دستیار سردبیر نشریه در آن زمان بود.


کری می گوید:" برای ملاقات او رفتم اما از من خواست آثار هنری ام را نشان دهم. من ۳ کاریکاتوری را که هنوز چاپ نشده بود به آنها نشان دادم."
یک روز صبح کری دید که در روزنامه ده سان یکی از کاریکاتورهایش روی جلد مجله هفته نامه همین روزنامه چاپ شده است که مک رانر سردبیر آن بود. داخل مجله هم مقاله بلندی توسط آلکساندر مک گیلواری که فرد مشهوری در بریتش کلمبیا بود در باره او نوشته شده است. عنوان این مقاله " با کاریکاتوریست جدید ما آشنا شوید " بود و این مقاله اولین مطلبی بود که واگهورن رامعرفی می کرد.


آثار او که در نشریه ده سان منتشر می شد او را به شهرت رساند و او به سرعت با دیدن آثار هنرمندان مشهوری مانند لن نوریس و پترسون کیفیت آثارش را ارتقاء داد. 
پترسون یکی از بزرگترین هنرمندان کانادایی بود که بدل به مشهورترین هنرمندان مطبوعاتی کانادا شد و مانند دوکان مک فرسون آثار ش در تورنتو استار چاپ می شدند. اما نوریس استعداد دیگری داشت. اگر مک فرسون و پترسون هنرمندان قدرتمندی بودند، لن نوریس هنرمند مورد علاقه مردم به حساب می آمد. شخصیت های کارتون های او مردم عادی بودند، زنان و مردانی که در آشپزخانه یا اتاق نشیمن خانه شان نشسته بودند و در باره دنیای اطرافشان صحبت می کردند.این آثار بیشتر با شوخی و طنز همراه بود ند و به مشکلات اجتماعی بیشتر اهمیت می دادند تا شخصیت کارتونی کانادایی هرمن که هنرمند کانادایی جیم آنگرز آن را خلق کرده بود.


کری واگهورن می گوید:" من همه هنرهایم را از آنها یاد گرفتم. روی پترسون به هنر من زندگی بخشید .ما هنوز دوستان خوبی هستیم اما لن نوریس جایگاه خاصی در قلب من دارد. وقتی او از دنیا رفت فایل ها و بسته های آثارش را به من بخشیده بود و این افتخار بزرگی برای من بود. من گنجی با ارزش تر از این ندارم ".


کری واگهورن هنرمند اهل ونکوور کانادا است که در طول ۲۰ سال توانست شهرت بسیاری کسب کند. او خالق کاریکاتورهایی بسیاری است که در روزنامه ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions