اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 7 / 19 معرفی و منتخب آثار اولکسی کاستوفسکی از اوکراین


اگر بخواهیم هنرمندی را نام ببریم که سرگرمی و کارش را با ایده هایش هماهنگ می کند با شنیدن نام اولکسی کاستوفسکی کارتونیست اکراینی اولین کلماتی که به ذهنمان می رسند این خواهند بود: حساسیت، قوه درک بالا، همدلی، انتقال فکر، دقت و صراحت و لطافت.
اولکسی کاستوفسکی علاوه بر حرفه اصلی اش که باغداری در باغ گیاهان دارویی ملی اکراین است نتوانست مدت مدیدی در مقابل خواسته قلبی و استعداد ذاتی اش ایستادگی کند و حرفه ای کاملا متفاوت را انتخاب کرد و به باغ هنرهای زیبا شغل خود را تغییر داد و توانست با دستان قدرتمند و هنرمندش میوه های هنر کارتون را پرورش دهد. او علاوه بر موفقیت های بسیار در خلق آثاری کم نظیر توانست جوایز متعددی را در مسابقات بین المللی کارتون در سراسر دنیا برنده شود. اما همچنان فروتن و بدون ذره ای خود شیفتگی باقی مانده است.
او به عنوان هنرمند متخصص می گوید: " طراحی مانند عکسبرداری از شخصیت هنرمند خالق آن اثر است." طراحی های اولکسی کاستوفسکی به ما مردی مسئول را نشان می دهد که علاوه بر داشتن استعدادی بزرگ دوست دارد دائما روی خود کار کند و توانایی های خارق العاده اش را پرورش دهد. مردی با قوه درک و حساسیت بالا که می تواند اعماق وجود هر چیزی را ببیند. هنرمندی با احساس گرافیکی قوی و دستان هنرمند. استعداد هنری او از حد عادی فراتر رفته است. تمرکز اصلی هنری او بر روی طراحی با قلم است و کوچکترین جزئیات را با درک بالایش به وضوح در طراحی هایش نشان می دهد.
کشور او دوران تاریخی بسیار تلخی را گذرانده است اما او احساس کرد که باید در برابر این مشکلات و مسایل کاری انجام دهد و توانست به وضوح جایگاه خود را پیدا کند. بخش اعظم آثار هنری او گرچه بر مسایل زودگذر تمرکز ندارند اما توانایی اش برای خلق آثاری جهانی و مردمی واقعا ستودنی است. او معتقد به اصول اخلاقی بی ارزش نیست و سعی می کند از دادن درس های اخلاقی به دیگران اجتناب کند. او به زیبایی و درک کامل می تواند کاستی های انسانی را درک کند اما از هر خشونت، وحشیگری، ضعف شخصیت ها و سنگدلی آنها درآثارش خودداری می کند. آثار اولکسی کاستوفسکی با این وجود دارای حس شاعرانه وایده های قوی ودائمی هستند. آثار او نه تنها دارای کیفیتی بالا هستند بلکه توانایی های یک فیلسوف، روانشناس و به خصوص یک شاعر را در بر دارند.
اولکسی کاستوفسکی بدون شک یکی از برترین و موفق ترین کارتونیست های حرفه ای اکراین و اخیرا یکی از بزرگترین کارتونیست های اروپایی به حساب می آید.
اجازه دهید بیوگرافی و زندگی هنری او را به اختصار شرح دهیم:
اولکسی کاستوفسکی در 11 مارس 1971 در کیف، اکراین به دنیا آمد. او در سال 1993 از دانشگاه ملی کشاورزی کیف فارغ التحصیل شد و پس از آن شروع به کار در باغ گیاهان دارویی آکادمی ملی علوم اکراین کرد.
اولین اثر هنری او در سال 1998 در روزنامه " وچرنی وستی" اکراین چاپ شد و پس از آن آثار هنری او شروع به چاپ در کشورهای دیگر مانند روسیه، ترکیه، بلغارستان، سوئد، هلند و... کردند. او از سال 2004 به عنوان کارتونیست دائم روزنامه " هولوس اکراینی" کار می کند و اغلب آثارش بر خلق کارتون و طراحی تمرکز دارند. آثار او در چندین مسابقه ملی وبین المللی شرکت داده شده اند.
اولکسی کاستوفسکی به همراه هنرمندان دیگر نمایشگاهی گروهی در سال 2010 در پیسک جمهوری چک برگزار کردند.
اولکسی از سال 2003 در مسابقات بی المللی کارتون بسیاری شرکت کرده است و تا کنون برنده 136 جایزه شده است. او در مسابقات بین المللی کارتون متعددی به عنوان داور دعوت شده است که برخی از آنها شامل مسابقه ال ام چین 2005، مسابقه کلیر لوک روسیه 2010، 2011 و 2012، مسابقه جیک بیده لهستان 2012، مسابقه نصرالدین هوجا ترکیه 2012 و مسابقه سالن رومانی 2013.
اولکسی کاستوفسکی عضو انجمن کارتونیست های اکراین و انجمن روزنامه نگاران اکراین است. او در حال حاضر در ویشنو ( شهری در استان کیف) اکراین زندگی و کار می کند.
برای دیدن گالری آثار این هنرمند اینجا را کلیک کنید.

اگر بخواهیم هنرمندی را نام ببریم که سرگرمی و کارش را با ایده هایش هماهنگ می کند با شنیدن نام اولکسی کاستوفسکی کارتونیست اکراینی اولین ...
Currently unrated


مطالب مرتبط

معرفی کارتونیست مطرح لهستانی، اسلاومیر لوژینسکی
معرفی اوگوز گورل کارتونیست اهل ترکیه
معرفی آجیم سولاج کارتونیست آلبانیایی
معرفی لوک ورنیمن کارتونیست بلژیکی
معرفی کنستانتین سانربرگ کارتونیست بلژیکی
معرفی و گالری آثار کاریکاتور پتار پیسمستروویچ
معرفی و گالری آثار کارتون و کاریکاتور فرهاد بهرامی ریکانی
معرفی مهدی عزیزی به همراه گالری آثار
معرفی میخائیل کونتوریس کارتونیست یونانی
معرفی لوک دسچیمیکر کارتونیست بلژیکی
معرفی محمد الزواوی، پدر کارتون لیبی
معرفی گاریف بازیروف روس، هنرمندی با پروژه های ناتمام
معرفی هالیت کورتولموس، کارتونیست کشور ترکیه
تحلیل و معرفی آثار کارتون و تصویرسازی جرزی گلوژک از لهستان
معرفی کنستانتین سیوسو پدر کارتون رومانی
معرفی هرمن ماجیا / کاریکاتوریستی که باید همیشه در یادها ب...
معرفی ولادیمیر کازانفسکی از اوکراین
معرفی ویکتور بوگورات کارتونیست کشور روسیه
معرفی میخاییل زلاتکوفسکی / محقق تاریخ کارتون روسیه
معرفی و گالری آثار میروسلاو بارتاک از جمهوری چک
معرفی جمال رحمتی، کاریکاتوریست، انیماتور و فیلمساز
معرفی و گالری آثار کارتونیست برجسته کوبایی، آرس
معرفی مایکل دژیکان، کارتونیست، طراح کاراکتر و تصویرساز له...
معرفی اورلاندو پدروزو تصویرساز٬ گرافیست و کارتونیست برزیلی
معرفی و گالری آثار کاریکاتور شهاب جعفر نژاد
معرفی علی رادمند همراه با گالری آثار
تيم برتون، تصويرگر كابوسها/ کیانا میرزایی
گزارش بازديد از نمايشگاه استاد كامبيز درم بخش / حامد بذرافکن
معرفی و گالری آثار کارتون سیلوانو ملو از برزیل
معرفی میخاییل زلاتکوفسکی بهترین کارتونیست جهان در سال 1994
معرفی کتاب تاریخ مستطاب آمریکا
معرفی و گالری آثار آندره کاریلهو از پرتغال
معرفی اریک جوینر تصویرگر آدم آهنی ها و شیرینی های غول پیکر
معرفی سرگئی آراگونز با کارتون های بدون رنگ و لعابش






خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions