اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 12 / 1 بمباران مدرسه بهبهان به روایت محمود آزادنیا


ایران کارتون:

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «محمود آزادنیا» هنرمند نقاش و کارتونیست مشهدی، در هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اثر هنری بمباران مدرسه بهبهان در سال 62 را طراحی کرده است.

وی در این اثر روی تعدادی از آجرها نما و چیدمانی از شهر بهبهان را طراحی کرده است و به نوعی خواسته اثری مینی‌مال از این شهر را ارائه بدهد. در مرکز این شهر مدرسه را نشان داده که بر اثر اصابت موشک رژیم بعث عراق تخریب شده است.

در شرح این اثر آمده است: «در حدود  ساعت 17: 10 روز 4 آبان 1362 در حالی که دانش‌آموزان نوبت عصر مدرسه شهید حمدالله پیروز در شهر بهبهان (در استان خوزستان) در کلاس‌های درس خود بودند، مورد اصابت حمله موشک رژیم بعث عراق قرار گرفتند».

محمود آزادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این اثرش گفت: هنر واسطه‌ای بین اتفاقات است و می‌تواند یک اتفاق را با زبان بصری به شکلی زیباتر برای مخاطب بیان کند. مصداق آن مثل قصه گفتن است که یک اتفاق به صورت داستان بیان می‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کار ما تحقیق است و بخش دیگری هم به تصویر کشیدن اتفاقات؛ حمله هوایی رژیم بعث عراق به مدرسه بهبهان یک اتفاقی است که می‌خواستم فاکتورگیری از اتفاق بزرگ جنگ تحمیلی داشته باشم. اتفاقی که امروز مشابه آن را در سوریه و عراق می‌بینیم.

این هنرمند جوان کشورمان یادآور شد: حدود سه هفته درگیر آماده کردن این اثر بودم و به نوعی می‌خواستم معماری آن زمان که تلفیقی از معماری شهری و روستایی است را به تصویر بکشم.  

بر اساس این گزارش، در فاجعه دلخراش اصابت موشک به مدرسه راهنمایی شهید پیروز بهبهان، 69 دانش‌آموز به همراه چهار معلم و یک خدمتگذار به شهادت رسیدند. شدت انفجار این موشک به حدی بود که بدن شش تن از دانش‌آموزان بی‌گناه به گونه‌ای متلاشی شده بود که تنها تکه‌هایی از لباس‌هایشان بدست آمد. همچنین 130 نفر از دانش آموزان و 10 نفر از معلمان مجروح شدند.


ایران کارتون:

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «محمود آزادنیا» هنرمند نقاش و کارتونیست مشهدی، در هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اثر هنری بمباران ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions