اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 11 / 3 دست های جادوگر سباستین کروگر آلمانی


دست هاي جادوگري كه فرم ها را درهم مي كوبد و نقش هاي جديدي را از نو خلق مي كند، همه چهره ها در دستانش چون موم نرم اند. خصوصيات دروني سوژه هايش را در ميان فرم ها و خطوط، بيرون مي كشد و آنها را در معرض چشمان بينندگان آثارش مي گذارد. 
سباستين كروگر متولد ۱۹۶۳ هاملين آلمان، در رشته نقاشي و گرافيك تحصيل كرده و از سال هاي اول جواني خود را به عنوان نقاش، تصويرگر و كاريكاتوريستي تاثيرگذار معرفي كرده است. او تا به حال سه مجموعه از كاريكاتور ها و نقاشي هايش منتشر كرده و نشريات ‏معتبري مانند اشترن، پنت هاوس، لِسپرسو، اشپيگل و يو اس تودي، آثارش را به طور متناوب چاپ كرده اند. آنچه آدم را از ديدن آثار كروگر حيرت زده مي كند، اجراي كاريكاتورها در اندازه هاي بسيار بزرگ با استفاده از تكنيك اكريليك است. او كه نقاشي چيره دست است، با استفاده از تكنيك هاي نقاشي، كاريكاتورهايش را به آثاري ماندگار در عرصه هنرهاي تجسمي تبديل مي كند كه با نقاشي هاي ارزشمند كلاسيك اروپا برابري مي كند.
هستند كاريكاتوريست هايي كه تنها قدرت شان در ترسيم پرتره است اما سباستين كروگر نه تنها كاريكاتوريست پرقدرتي در ترسيم پرتره هاست، بلكه از آناتومي سوژه هايش در انتقال حس دروني سوژه ها استادانه سود مي جويد. كروگر به بزرگنمايي بخش هايي از چهره ها مي پردازد كه بسياري از ما قادر به كشف آنها نيستيم. در دهه هاي ۷۰ و ۸۰ ميلادي، گروه سه نفره اي از كاريكاتوريست هاي فرانسوي به نام هاي مولاتيه، ريكور و مورشوان، سبكي از كاريكاتور چهره را معرفي كردند كه بر پايه ساخت و سازهاي دقيق و باوسواس و رنگ آميزي هاي پرحوصله شكل مي گرفت. اين سبك كه ژان مولاتيه را بايد سرآمد آن دانست، كاريكاتور را به شكلي از نقاشي نزديك كرد.

برای دیدن گالری آثار این هنرمند اینجا و اینجا را کلیک کنید.


دست هاي جادوگري كه فرم ها را درهم مي كوبد و نقش هاي جديدي را از نو خلق مي كند، همه چهره ها در دستانش ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions