اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 8 / 22 نمایش و معرفی فیلم انیمیشن "کمک" اثر مهناز یزدانی


انیمیشن «کمک» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم زنان هرات۲۰۱۴، کاندیدای بهترین انیمیشن جشنواره نسیم شرقی کانادا۲۰۱۳ و در جشنواره court metrange ۲۰۱۴ فرانسه حضور داشته است.
مهناز یزدانی کارگردان این فیلم می گوید:« داستانی که این انیمیشن به آن می پردازد نه تنها یکی از معضلات فکری خودم، بلکه به یکی از رفتارهای بد من تبدیل شده بود. من هم مانند بسیاری از مردم در مواجهه با اتفاقات شیرین، عجیب، ترسناک و حوادث تنها به ثبت آن حادثه اکتفا می کردم. این انیمیشن، داستان یک لحظه از زندگی من و سایر مردم در شعاع حضور امکانات رسانه ای جدید است. زندگی روزمره، روابط اجتماعی، و نحوه برخورد با اتفاقات در شعاع حضور امکانات رسانه ای جدید و شبکه های اجتماعی به سرعت در حال تغییر است و شکل جدیدی از رفتارهای انسانی بر پایه انفعال در حال شکل گیری است. این روزها بسیاری از مردم همچون عکاس خبری که تنها از ماجرای در حال رخداد عکس می گیرد و دخالتی در روند ماجرا نمی کند، در مواجهه با یک اتفاق دوربین هایشان را به دست می گیرند و از مقام فاعلی در میان گود به گزارشگری منفعل در بیرون از گود تبدیل می شوند.

این انیمیشن به سبک ۲D است و سه ماه تولید آن زمان برده. برای رسیدن به بیشترین میزان طنز در کمترین زمان ممکن، شاخص های کاریکاتور در فرم، روایت و شخصیت پردازی رعایت شده است. استفاده از عنصر تکرار در فرم کاراکترها و خانه ها منجر به یک شکل شدن فضای کار شده است. این یک شکلی علاوه بر ایجاد فضای طنز از تعدد عناصر ممکن در صحنه می کاهد و توجه بیننده را تنها به نقاط مهم در صحنه و در نتیجه داستان معطوف می کند. از ابتدای تولید انیمیشن، انتشار آن از طریق شبکه های اجتماعی در ذهنم بود. بنابراین سعی کردم در کوتاهترین زمان، تاثیرگذارترین روایت را انتخاب کنم. خوشبختانه استقبال زیادی از این اثر در فضای مجازی شده به گونه ای که چندین هزار بار در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف حتی توسط ملیت های گوناگون به اشتراک گذاشته و دیده شده است.»

« مهناز یزدانی» فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد انیمیشن، کاریکاتوریست، فیلمنامه‌نویس، انیماتور و کارگردان انیمیشن است. او فعالیت در زمینه انیمیشن را به عنوان انیماتور از سال۸۱ شروع کرده و از سال ۸۳ در کنار انیمه به فیلمنامه‌نویسی برای فیلم‌های‌ کوتاه و سریال‌های انیمیشن پرداخته است. او کارگردانی فیلم‌های کوتاه انیمیشن کوناگونی را در کارنامه کاری خود دارد.

 



انیمیشن «کمک» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم زنان هرات۲۰۱۴، کاندیدای بهترین انیمیشن جشنواره نسیم شرقی کانادا۲۰۱۳ و در جشنواره court metrange ۲۰۱۴ فرانسه حضور داشته ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions