اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 6 / 1 نمایشگاه کاریکاتورهای سیاسی «اس داعیل »در فرهنگسرای انقلاب+تصاویر


آیین افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتورهای سیاسی «اس داعیل» در ایام روز مقاومت اسلامی در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی و محسن نوری نجفی از کاریکاتوریست‌های مطرح کشور برگزار شد.


سید مسعود شجاعی طباطبایی ضمن تقدیر از فرهنگسرای انقلاب که مسیر دقیقی را دنبال می‌کند و چندی پیش نیز در بحث شهدای غواص سنگ‌ تمام گذاشت گفت: بضاعت ما در حوزه هنرهای تجسمی خصوصا کاریکاتور خیلی بالاست و وقتی این توان وجود دارد باید توجه بیشتری به آن شود.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری باید توجه بیشتری به این مراکز و خصوصا فرهنگسرای انقلاب داشته باشد من وقتی این جا را نگاه می‌کنم بسیار متاثر می‌شوم که چرا که دیوارهای فرسوده رنگ و رو رفته‌اند و معلوم است که سال‌هاست دست نخورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه «اس داعیل» حرکت بسیار خوبی است چه بسا قبل از این نمایشگاه چنین اتفاقی به صورت بین‌المللی با موضوع داعش افتاد که 43کشور در آن شرکت کردند و استقبال خوبی از آن شد.

وی اظهار کرد: «اس داعیل» پیوند میان اسرائیل و داعش را به مخاطب گوش‌زد می‌کند و ازاین منظر بسیار ارزشمند است در این نمایشگاه هم هنرمندانی را می‌بینیم که از چهره‌های نام آشنا و توانمند کشور هستند و به نظرم در این مجموعه هر چند تعداد کارها محدود است اما کاملا مفهوم را می‌رساند.

شجاعی طباطبایی گفت: گردهمایی تروریستی از اسم اسلام استفاده می‌کند در حالی که هیچ سنخیتی با اسلام ندارد از سوی دیگر درباره شاکله این اتفاق هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش اذعان دارد که در سال 2006 گروهک داعش را در سوریه تاسیس کرده‌اند و تامین و پشتیبانی آنها را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی حمایت جدی و آشکار از داعش دارد.

هر دو یعنی گروهک داعش و رژیم صهیونیستی موضوعات مشترکی را دنبال می‌کنند.

گروهک داعش بارها اعلام کرده که سر ستیز با رژیم صهیونیستی نداریم و صهیونیست‌ها هم نمی‌توانند شادمانی خود را کتمان کنند و بازخوردهایشان در بعضی سایت‌های صهیونیستی به وضوح قابل رویت است.

وی افزود: آنها خیلی روشن اشاره می‌کنند که این اتفاق در منطقه خاورمیانه به نفع رژیم صهیونیستی است و بحث اسلام هراسی و اسلام‌ ستیزی که مسلمان‌ها همه تروریست‌ هستند یا تروریست‌ها همه مسلمانند اتفاقی بود که این رژیم و بعضی دول غربی دنبال آن بودند و متاسفانه تا حد زیادی به نتیجه رسید.

وی در پایان گفت: کاریکاتور یک زبان بین‌المللی و قابل فهم است و بسیار سریع با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین کاریکاتور هر چند موضوع‌اش به نظر سخت باشد، کاریکاتوریست توانمندی که دارد که این قضایا را به چالش کشیده و آنها را ارائه می‌دهد.

زمانی که به نمایشگاه «اس داعیل» ورود پیدا می‌کنید اعلامیه‌ای نظر شما را جلب می‌کند که در متن ان نوشته شده «کاریکاتور انعکاس طنز در تصویر است کاریکاتور نگاهی طنزآلود به جامعه و جهان است کاریکاتور تلقی و برداشت ما از این جهان به صورت طنز و با کمک تصویر است این روزها قرار است از اسلام کاریکاتوری ارائه شود و به جای طنزآلود، ترس آلود است و دیگر هیچ خنده ندارد اگر چه سخت مضحک است.

«اس داعیل‌»فرصتی است تا کاریکاتور داعش را به نظاره بنشینیم و جهان را به تماشای کاریکاتور یک کاریکاتور دعوت کنیم.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از 28 مرداد تا 6 شهریور در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب میزبان علاقمندان است.
















آیین افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتورهای سیاسی «اس داعیل» در ایام روز مقاومت اسلامی در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی و محسن ...

Current rating: 2








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions