اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1397 / 5 / 29 نخستین نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور در مریوان دایر شد


ایران کارتون:

همزمان با ایام مبارک ماه ذی الحجه و در آستانه عید سعید قربان با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان و مسئولان شهرستان مریوان نخستین نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور در نگارخانه این شهر دایر شد.

رئوف جهانی دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و ورکشاپ کارتون و کاریکاتور مریوان در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: شهرستان مریوان دارای توانمندی های بسیاری در عرصه هنرهای تجسمی بوده و بدون شک بالفعل کردن این توانمندی ها می تواند برکات بسیاری برای این شهرستان داشته باشد.

وی افزود: پس از هفته ها تلاش و با حمایت موسسه مطبوعاتی کورده واری و شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان موفق شدیم نخستین نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور را در این شهرستان برپا نماییم.

جهانی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 35 اثر از هنرمندان شاخص کردستانی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و تا سوم شهریور ماه سال جاری دایر خواهد بود.

وی افزود: در کنار برپایی این نمایشگاه برای نخستین بار در شهرستان مریوان شاهد ورکشاپ آموزشی کارتون و کاریکاتور با حضور امیر سهیلی و خبات ساعدی هستیم و در این ورکشاپ مبانی ایده پردازی در کارتون و تاریخچه کارتون مطبوعاتی تدریس خواهد شد.

خسرو معین افشار مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان نیز در این مراسم اظهار کرد: حرکت موسسه مطبوعاتی کورده واری و حمایت شهرداری مریوان به همراه مشارکت هنرمندان کارتونیست انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان و تلاش های هنرمندان مریوانی در خصوص برپایی این رویداد مهم هنری برای نخستین بار در این شهرستان قابل تقدیر است.

وی افزود: برای انسجام هرچه بیشتر در عرصه هنرهای تجسمی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و حمایت از هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست از جمله اولویت های ما خواهد بود.

خبات ساعدی مدیر عامل موسسه مطبوعاتی کورده واری نیز در این مراسم اظهار کرد: نگاه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تقویت فعالیت های تخصصی در حوزه کارتون و کاریکاتور شایسته تقدیر است و در همین راستا با هماهنگی های به عمل آمده روند برگزاری نمایشگاه ها و ورکشاپ های تخصصی در حوزه کارتون و کاریکاتور از شهرستان مریوان آغاز شده است.

وی افزود: موسسه مطبوعاتی کورده واری با همکاری دستگاه های متولی حوزه فرهنگ و هنر از جمله حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندانف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان طی سه سال متوالی موفق به برگزاری نمایشگاه تخصصی کارتون و کاریکاتور مطبوعاتی شده است و همت و تلاش هنرمندان کردستانی در خلق این آثار فاخر شایسته والاترین تقدیرهاست.

گفتنی است در نخستین نمایشگاه کارتون و کاریکاتور مریوان آثاری از امیر سهیلی، محمد سامان صولی، سیامک غلامی، کاوه رضاقلی، محدثه گلمحمدی، رضا احمدیاری، روژینا فطانت، صدف گلشنی، خبات ساعدی، ژاله یوسفی نژاد، سامان جعفری و همچنین چهار اثر از عباس احمدی کارتونیست مریوانی ارایه شده است.


ایران کارتون:

همزمان با ایام مبارک ماه ذی الحجه و در آستانه عید سعید قربان با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید انجمن کارتون و ...

Currently unrated


مطالب مرتبط







خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions