اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 10 / 30 مقدمه ای بر نمایشگاه کارتون محبوبه پاکدل/ سیدمسعود شجاعی طباطبایی


ایران کارتون:

معنی و مفهوم در آثار «محبوبه پاکدل» مبتنی بر یک روشمندی خاص و برگرفته از ذهنیت نقاش گونه او می باشد . بنابر این قالب و شکل ارائه ویژگی خاصی پیدا می کند که می تواند تا حد زیادی آثار او را از دیگران متمایز سازد. «محبوبه پاکدل» هنرمندی خودآموخته است که بیشتر از حس و حال آثار نقاشی اش وام می گیرد.شاید بتوان در این مسیر او را هنرمندی خلاق نامید که با بدعت‌گذاری در ارائه آثارش، خاصیتی ارزشمند به آنها اهدا می کند. «محبوبه پاکدل» هنرمند معاصر و زمان خودش است ، این مطلب را می توان با نیم نگاهی به آثارش دریافت.او جسورانه در وادی کارتون به دنبال کشف و شهود است. طرح های او وقتی به شکل دستی ارائه می شوند ، محصولی از احساس را با خود به ارمغان می آورند.، خط،سایه روشن و رنگ یک مجموعه همگون در کارهای این هنرمند ایجاد می کند که به خوبی در تطابق با موضوع معنا می شوند و در مجموع شکل واحدی را به نمایش می‌گذارد . این هنرمند در تلاش است تا با استفاده از همه ی توانمندی و شناختش از دنیای هنرهای تجسمی برای شکل گیری طرح های طنز آمیزش بهره گیرد.

«محبوبه پاکدل» دائما در حال واکاوی خود و آثارش است، بنابر همیشه نوعی حرکت رو به جلو را در آثارش شاهدیم. نگاه او روز به روز عمیق تر و خلاقانه تر می شود، در آثار اخیر او با موضوع بحران محیط زیست، او با بهره گیری از ذوق سرشارش موضوعات را با حسی نوآورانه از طنز به چالش می کشد. طرح های او با موضوع گرمای زمین یا بحران آب برای مخاطب بطور قطع ،عنصر غافلگیر کننده را به همراه دارد، اتفاقی که در دنیای طنز ترسیمی امروز به دلیل توجه زیاد به تکنیک به تدریج به حاشیه می رود، اما این هنرمند فارغ از دنیای تکنیک زده ، با ترکیب دو عنصر تفکر و خلاقیت تمام توجه خود را به موضوع معطوف می کند و از این منظر در عین توانمندی در اجرای یکدست آثارش ، شاهد طرح های زیبایی هستیم که چاشنی طنز ،کیفیتی خاص در آنها پیدا کرده است. با اینکه زمان زیادی از ورود او به دنیای طنز ترسیمی نگذشته است ولی باید اذعان کرد که «محبوبه پاکدل» مسیر خود را در این وادی بخوبی دریافته است و آثار او نوید حضوری درخشان از یک هنرمند خوب در این مرز و بوم را می دهد.

برای این هنرمند گرانمایه آرزوی موفقیت های مستمر دارم ، و خوشحالم در سرزمینی زندگی می کنم که هنرمندان خلاقی چون ایشان در آن زندگی می کنند.


ایران کارتون:

معنی و مفهوم در آثار «محبوبه پاکدل» مبتنی بر یک روشمندی خاص و برگرفته از ذهنیت نقاش گونه او می باشد . بنابر این ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions