اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 8 / 9 معرفی پر مارکارد اوتزن کارتونیست و تصویرگر دانمارکی


پر مارکارد اوتزن در سال ۱۹۴۴ در کپنهاک، دانمارک به دنیا آمد. او از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ به عنوان کارتونیست مطبوعاتی و تصویزگردر روزنامه " اینفورمیشن" فعالیت داشت که روزنامه روشنفکران چپ گرا بود که از سال ۱۹۴۰ شروع به چاپ کرده بود و به عنوان آژانس خبری غیرقانونی برای جنبش مقاومت علیه اشغال گرایان آلمانی در طول جنگ جهانی دوم فعالیت داشت.


پر مارکارد از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵ در صفحات سر مقاله مجله نیویورک تایمز آثارش را منتشر می کرد. او با تلویزیون دانمارکی شبکه " دای زیت اند دی آر" همکاری دائم دارد و از سال ۲۰۰۵ کارتونیست مطبوعاتی نشریه پیشرو " ولیتکین" دانمارک است. او در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به عنوان بهترین طراح روزنامه توسط انجمن طراحان تازه " اس ان دی " انتخاب شد.


پر مارکارد اوتزن به همراه انجمن کارتونیست های روزنامه های دانمارک در نمایشگاه های شهرهای مختلف دنیا از پکن تا واشنگتن شرکت کرد.

نمایشگاه " وان من " ( یک مرد) از آثار پر مارکارد در دانمارک و کشورهای دیگر دنیا مانند: نمایشگاه سلطان دو لالینا در هاوانا، کوبا و نمایشگاه هدلاینز مرکز مطبوعات خارجی نیویورک به نمایش در آمده است.


آثار پر مارکارد اوتزن در موزه سلطنتی هنرهای زیبا کپنهاک- سالن کارتون و کاریکاتور بازل، سویس- موزه سن آنتونیو، کوبا- موزه کاریکاتور ورشو، لهستان و موزه کارتونیست های روزنامه در کتابخانه سلطنتی کپنهاک قرار دارد.
او برنده جوایز: مدال اکرزبرگ سلطنتی هنرهای زیبا دانمارک در سال ۲۰۰۷ شد و در سال ۲۰۱۴ جایزه یک عمر فعالیت هنری را توسط انجمن هنرمندان دانمارک دریافت کرد.


پر مارکارد اوتزن عضو افتخاری انجمن کارتونیست های روزنامه دانمارک است.
او در حال حاضر در شهر استج، دانمارک زندگی و کار می کند.


پر مارکارد اوتزن در سال ۱۹۴۴ در کپنهاک، دانمارک به دنیا آمد. او از سال ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ به عنوان کارتونیست مطبوعاتی و تصویزگردر روزنامه ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions