اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 6 / 27 معرفی و گالری منتخب کارتون های آنجل بولیگان از مکزیک


آنجل بولیگان کوربو در سال ۱۹۶۵ در سن آنتونیو دلوس بانوس ، هاوانا درکوبا به دنیا آمد. او از سال ۱۹۹۲ در مکزبک زندگی می کند. او در رشته مجسمه سازی هنرستان ملی هاوانا تحصیل کرد و از سال ۱۹۸۷ در همان هنرستان مشغول به تدریس شد. او به عنوان کارتونیست مطبوعاتی، تصویرگر و کارتونیست با مجلات ال یونیورسال و کونوزکا ماس همکاری دارد.

او تا کنون ۱۵۵ جایزه بین المللی از کشورهای مختلف از جمله بلغارستان، ایتالیا، کوبا، پرتغال، پرو، ایران، ترکیه، برزیل، کلمبیا، چین و یونان، مکزیک، هند، برزیل، دانمارک و ... دریافت کرده است. او یکی از اعضای انجمن ملی نویسندگان و هنرمندان کوبا و عضو انجمن کوگله کارتونز ، و سندیکای بین المللی کارتونیست های آمریکا و کوریر ااینترنشنال در فرانسه نیز می باشد.
وی رئیس موسسه کارتون کلاب و لاتین کارتون کلاب است.
آنجل بولیگان شهروندی مکزیک را قبول کرده و در مکزیکو سیتی زندگی و کار می کند.
او درباره آثارش می گوید:من شیفته بازی کردن با پرسپکتیو و زوایای پیچیده هستم. همانطور که گفتم این اشتیاق برگرفته از کارکرد دوربین است که من همواره آن را تصور کرده و به زوایای متفاوت اثرم الصاق می کنم. دستهای بزرگ و سرهای کوچک و چهره های گروتسک وار بخشی از هویت کاری من هستند و البته بازیگوشی مورد علاقه من در هنگام خلق اثر هستند.
بولیگان در آخرین مصاحبه اش با سایت هنر مقاومت درباره کاریکاتور ایران گفت: به عقیده من ایران زمان تغییر و پیشرفت عظیمی را می گذراند و هنرمندان ایرانی از نظر کیفی و کمی پیشرفت زیادی کرده اند. ايران كشوري بزرگ با فرهنگ و تاريخي كهن است.

برای دیدن گالری آثار اینجا، اینجا، اینجا و اینجا را کلیک کنید.


آنجل بولیگان کوربو در سال ۱۹۶۵ در سن آنتونیو دلوس بانوس ، هاوانا درکوبا به دنیا آمد. او از سال ۱۹۹۲ در مکزبک زندگی می کند ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions