اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 7 / 10 معرفی و گالری آثار کارتون موسی گوموش از ترکیه


موسی گومز در سال ۱۹۶۳ در قازیانتپ، ترکیه به دنیا آمد. او از دانشکده مدیریت دانشگاه مرمره فارغ التحصیل شد. موسی شغل خود را از مجله کارتون کشورش آغاز کرد. او از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ در مجله کارتون هیبیر همکاری داشت و همچنین طراحی کارتون برای مجله کارتون باندو و تصویرگری برای مجله نوکتا انجام می داد. او بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ یکی از کارمندان دائم مجله هبر مایمون بود.
کارتون های موسی گومز در نمایشگاه نیبورز در استراسبورگ به نمایش در آمدند که تحت حمایت پارلمان اروپا می باشد.
موسی گومز با تعدادی از دوستانش مجله کارتون دینوزور را راه اندازی کردند. او در مجله کومحریت یک بخش اختصاصی برای چاپ کارتون هایش داشت که آثاری از او مانند پدرها و پسرها و کارتون های روی جلد او در این مجله چاپ می شدند. او برای انتشاراتی "سیستم" کارتون ها و تصاویر بسیاری کشیده است و برای برنامه رادیویی فانی نیوز( اخبار خنده دار) مطالب خنده دار نوشته است که در روزنامه ها چاپ شده و مورد تحسین قرار گرفته است.
موسی گومز پس از این که به کشیدن کارتون برای مطبوعات پایان داد از سال ۲۰۰۰ شروع به کشیدن کارتون های بین المللی کرد و از سال ۲۰۰۱ کارتون هایش را در مسابقات و جشنواره های بین المللی شرکت می دهد. او برنده ۱۳۴ جایزه ملی و بین المللی برای آثارش شده است که برخی از آنها جایزه بزرگ فستیوال کارتون پورتو، پرتغال ۲۰۰۶، جایزه کلاه طلایی جشنواره کنوکه هیست، بلژیک ۲۰۰۹ و جوایز ارزنده دیگرمی باشند.
یکی از آثار موسی گومز از سال ۲۰۰۸ به عنوان اثر تاریخی در میدان آونیدا دوس آلیادوس در پورتو، پرتغال قرار گرفته است. او عضو انجمن کارتونیست های ترکیه است.
موسی گومز در حال حاضر در استانبول، ترکیه زندگی و کار می کند و استاد هنرستان ام ای اف می باشد.

آخرین نمایشگاه انفرادی این هنرمند هفته گذشته در بلژیک بود که عکس بالا مربوط به این نمایشگاه می باشد.
برای دیدن گالری آثار اینجا را کلیک کنید.

موسی گومز در سال ۱۹۶۳ در قازیانتپ، ترکیه به دنیا آمد. او از دانشکده مدیریت دانشگاه مرمره فارغ التحصیل شد. موسی شغل خود را از ...
Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions