اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1397 / 1 / 30 رونمایی از کتاب «ریفورم» با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی


ایران کارتون:

در آخرین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی از کتاب "ریفورم" آرش فروغی رونمایی شد.

در این ویژه برنامه مدیرکل و معاونان فرهنگ و ارشاد استان لرستان، مدیرکل کتابخانه ها، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، معاون سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از گردان مدافعان حرم، اساتید دانشگاه و هنرمندان لرستانی حضور داشتند.


در ابتدای مراسم رئیس حوزه هنری لرستان گفت: زمانی که حوزه هنری کار بر روی ادبیات پایداری را به عنوان یک جریان هنری شروع کرد، خیلی ها می پرسیدند مقصود شما از ادبیات پایداری چیست؟ امروز ادبیات پایداری نه تنها در استان ها و در کشور بلکه در خارج از مرزها جایگاه خود را یافته است و به عنوان یک جریان ادبی معتبر شناخته می شود. با گذشت چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زمان آن فرا رسیده است که در عرصه ی هنر نیز هنر انقلاب را به عنوان یک جریان شاخص هنری در کشور و جهان معرفی کنیم.


سید مسعود شجایی طباطبایی مهمان ویژه آیین رونمایی از کتاب کاریکاتور ریفورم ضمن تقدیر از گردآوری این کتاب با موضوع استکبارستیزی گفت: زبان هنر در جهان امروز زبانی رسا است و کاریکاتور را می توان زبان مشترک مردم جهان دانست که فهم آن نیازمند تخصص یا آشنایی با زبانی خاص ندارد. سرپرست معاونت هنری حوزه هنری، آرش فروغی را نه یک هنرمند موفق استانی و نه یک چهره ی ملی، بلکه یکی از بهترین هنرمندان جهان در عرصه کاریکاتور دانست و افزود: این را بنده نمی گویم، بلکه جمعی از بهترین کاریکاتوریست ها از کشورهای مختلف جهان براین عقیده اند و جا دارد شما لرستانی ها برخود ببالید که چنین رویش هایی را در میان جوانان هنرمند خود دارید.


در ادامه برنامه از کتاب کاریکاتور "ریفورم" اولین کتاب کاریکاتور استان لرستان رونمایی شد و از آرش فروغی هنرمند رشته تجسمی و پژمان شاهوردی هنرمند رشته نمایش که در سال های 96 و 97 به نمایندگی از حوزه هنری لرستان عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی را کسب کرده اند تجلیل به عمل آمد.
در پایان این ویژه برنامه نمایش طنز "تولیدی لیلی و مجنون" به کارگردانی پژمان شاهوردی تولید واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان که سال گذشته رتبه ی نخست جشنواره بین المللی تئاتر فجر را به خود اختصاص داده بود برای میهمانان برنامه اجرا شد و از نمایشگاه آثار آرش فروغی با موضوع استکبار ستیزی بازدید بعمل آمد.


ایران کارتون:

در آخرین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی از کتاب "ریفورم" آرش فروغی رونمایی شد.

در این ویژه ...

Current rating: 1








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions