اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 1 / 23 نمادشناسی کلاغ با نگاهی به آثار مارسین بوندارویچ از لهستان


در بسیاری از فرهنگ ها کلاغ سیاه نماد شومی محسوب می شود.کلاغ سیاه برای شیطان پرستان نیز معنا و مفهوم خود را دارد. به عقیده ان ها کلاغ سیاه چشمان شیطان است.بسیاری از صدای کلاغ متنفرند . شاید روز خود را با بیدار شدن با صدای کلاغ اغاز کرده اید که شاید با نفرین شما همراه بوده است.بسیار هم پیش امده در پارک یا جاهایی که درختان زیادی وجود دارد صدای کلاغ ها شما را کلافه کند اما ایا می دونستید که تو همون لحظه کلاغ ها در حال برگزاری دادگاه هستند. بر اساس تحقیقات جدید کلاغی که متهم است در دادگاه در مقابل ریش سفید کلاغ ها که همان قاضی است قرار می گیرد.در پایان جلسه با صدور حکم به پایان می رسد.اگر کلاغ تبرئه شود کلاغ ها ان محل را ترک می کنند ولی اگر کلاغ مجرم شناخته شود کلاغ های دیگر به ان حمله می کنند که احتمالا همان لحظه زد و خورد و اوج صدای ان هاست.

کلاغ به نابغه پرندگان مشهور است.کلاغ دارای هوش بسیاری است و طرز زندگی ان از ادراک بالای این حیوان ناشی است.کلاغ ها اهل تفریخ و عیش و نوش هستند.ان ها قادر به محاسبات ریاضی تشییع جنازه و تقلید صدا هستند.بر اساس افسانه ها انسان با حقیقت تشییع جنازه و دفن جنازه اشنا نبوده و این کار ها را از کلاغ اموخته.

نام این حیوان در قران و ایه ٣٥ سوره مائده و در جریان کشته شدن هابیل توسط قابیل امده که با افسانه بیان شده توسط اروپایی ها تطابق دارد.
پس خداوند کلاغی را برانگیخت ، تا در زمین کاوش کند و به او بنمایاند که چگونه جسد برادرش را بپوشاند.( قابیل با خود) گفت: وای بر من که از این کلاغ ناتوانترم که ( بدانم چگونه) جسد برادرم را ( با خاک) بپوشانم. پس برکرده خود پشیمان شد.

درچین کلاغ نمادحق شناسی از والدین است . در ژاپن پیک الهی و در یونان نماد خورشیدی است. در فرهنگ و آداب و رسوم برخی از کشور ها و کشور ما بر این باورند که کلاغ نشانه شوم است.در آیین میترا کلاغ پیک خبر خوش است . کلاغ اولین مرحله از مراتب هفتگانه مهرپرستی است. پیام آوری از جهان بالاست.

مارسین بوندارویچ تصویرگر معروف لهستانی کلاغ را به عنوان نمادی از خودش ارائه کرده است، با هم نمونه هایی از آثار این هنرمند را می بینیم.


در بسیاری از فرهنگ ها کلاغ سیاه نماد شومی محسوب می شود.کلاغ سیاه برای شیطان پرستان نیز معنا و مفهوم خود را دارد. به ...

Current rating: 1








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions