اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1396 / 1 / 27 میهایی ایگنات یکی از پرکارترین کارتونیست های مستقل دنیا از رومانی


میهایی ایگنات را باید یکی از پرکارترین کارتونیست های دنیا دانست، او آثار خود را در نشریه یا روزنامه به چاپ نمی رساند و صرفا در جشنواره ها و فضای مجازی ارائه می کند، سایت هنر مقاومت آخرین آثار این هنرمند شهیر رومانیایی را منتشر می کند.
میهایی اولین قرارداد کاریکاتور خود را در سال ۱۹۸۷ با همکاری " خانه طنز و کاریکاتور" در گابروو، بلغارستان بست. آثار میهایی ایگنات در روزنامه ها و مجلات چاپ نمی شوند بلکه او اکثر آثارش را برای شرکت در مسابقات انجام می هد.در سال ۱۹۹۶ اثر او برنده جایزه اول جشنواره آیدین دوغان، آنکارا ترکیه شد و سه سال بعد او بار دیگر برنده همین جایزه شد. این جشنواره که توسط " حریت" برگزار شده بود یکی از برترین مسابقات جهان است. به همین دلیل اثر میهایی ایگنات که برنده جایزه شده بودند به گفته منتقدین به عنوان" آثارهنری یکی از برترین کارتونیست های رومانی " شناخته شد.
میهایی ایگنات در ابتدا آثار خود را با تکنیک " لینولئوم" ( نوعی حکاکی) خلق می کرد اما بعد از آن از " آبرنگ " برای خلق آثارش استفاده کرد. موفقیت بزرگ او زمانی به دست آمد که کارتونیست های رومانی به دنبال یافتن روش تازه ای برای بیان ایده های خود می گشتند و تغییرات سیاسی رومانی در سال ۱۹۹۰ تاثیر بسیاری در آن داشت. میهایی ایگنات از عنوان های قدیمی تصویرسازی بار دیگر استفاده کرد، اما با افزودن شیوه بیان شخصی خود آثاری منحصر به فرد و خاص در دنیا به وجود آورد. بنابراین او توانست دو اصل اساسی تصویرسازی را تغییر دهد. ایگنات در خلق آثارش از سبک داستانی نیز بهره برده است که این خلاقیت طنز آمیز هم مورد استقبال بینندگان آثار و هم داوران قرار گرفت.


میهایی ایگنات در جشنواره های ملی وبین المللی برنده جوایز بسیاری شده و به عنوان " استاد طنز سیاه و سفید" شهرت پید کرده است.او برنده جوایز متعددی در بسیاری از کشورهای دنیا شده است.
آثار خلاقانه میهایی ایگنات در کلکسیون آثار خصوصی، موزه ها و موسسات مختلف به نمایش عموم در آمده است که برخی از آنها در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور استانبول ، ورشو، مجموعه آثار ساتیریکونلهستان، نمایشگاه کارتون مونترال کانادا ، دوسالانه کاریکاتور برزیل می باشند.
آثار میهایی ایگنات در اکثر کاتالوگ های مسابقات بزرگ دنیا چاپ شده اند


میهایی ایگنات را باید یکی از پرکارترین کارتونیست های دنیا دانست، او آثار خود را در نشریه یا روزنامه به چاپ نمی رساند و صرفا ...

Currently unrated


مطالب مرتبط







خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions