اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 6 / 20 معرفی و گالری آثار ماری پلوتنا از جمهوری چک


ماری پلوتنا در سال ۱۹۴۶ در شهر برنو، چکسلواکی سابق به دنیا آمد. او در رشته هنردر هنرستان برنو درس خواند و دررشته مدیریت صنعتی از دانشکده آموزش و پروزش دانشگاه ماساریک در برنو فارغ التحصیل شد.
او چند سال معلم مدرسه وکیشنال بود. اما اکثر وقت خود را به عنوان هنرمند آزاد کار می کرد. فعالیت اصلی او در زمینه نقاشی، طراحی، کارتون و تصویر سازی است.
یکی از آثار خلاقانه او " روگد پاستلز" است که با تکنیک خاص وی خلق شده اند. ماری پلوتنا یکی از اعضای انجمن کارتونیست های جمهوری چک، انجمن برنو بینیاله، انجمن هنرمندان ایکوگرادا و فدراسیون کارتونیست های اروپا است.
آثار هنری ماری پلوتنا در نشریات مختلف جمهوری چک و کشورهای دیگر دنیا چاپ شده اند. کارتون های این خانم کارتونیست به همراه آثار پاستل او بخشی از مجموعه آثار موزه ها و مجموعه آثار خصوصی است.
ماری پلوتنا با آثار هنرمندانه و ساده اش ایده های زیبا و منحصر به فردی را بیان کرده و به نمایش می گذارد.
آثار او از دهه نود انگیزه گرفته اند. او در جشن سنتی سازمان ملل با موضوع انجیل همکاری داشته است.
ماری پلوتنا آثارش را در بیش از ۸۰ نمایشگاه انفرادی و ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داده است. آثار او در کشورهای مختلف مانند کانادا، برزیل، مکزیک، آمریکا، چین، ژاپن، تایوان، مالزی، کشورهای اروپایی و اکثر کشورهای جهان به نمایش درآمده اند.
ماری پلوتنا درسمپوزیوم های نقاشی جهانی شرکت کرده است. آثار او برنده ۲۴ جایزه شده اند که ۱۵ عدد آن در جمهوری چک و ۹ عدد آن در کشورهای دیگر جهان بوده است.
ماری پلوتنا دربرنو، جمهوری چک زندگی و کار می کند.

ماری پلوتنا در سال ۱۹۴۶ در شهر برنو، چکسلواکی سابق به دنیا آمد. او در رشته هنردر هنرستان برنو درس خواند و دررشته مدیریت صنعتی ...
Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions