اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 12 / 11 معرفی دیوید رووِ، کاریکاتوریست استرالیایی


دیوید روو استرالیایی پژوهشگر برجسته هنر، در حوزه طنز ترسیمی هم نامی کاملا آشناست .او هر هفته چهار یا پنج کارتون سیاسی برای نشریه" آسترلین فایننشیال ریویو" Australian Financial Review می کشد. وی آثارش را با آبرنگ و قلم مو می کشد. او با شوخ طبعی کنایه آمیزی می گوید: " من گرچه دست به قلم دارم اما هیچ شباهتی به یک نویسنده ندارم، بلکه بیشتر کارتونیست به حساب می آیم."

کارتون سیاسی موفق اثری است که توجه بیننده را به خود جلب کند. ترکیب هنر و روزنامه نگاری روو را به هیجان می آورد. او می گوید: " به نظر من مردم این توانایی را دارند که با دیدن یک کارتون در عرض دو ثانیه کل داستان آن را درک کنند."

روو در شهر کانبرا پایتخت استرالیا در خانواده ای اهل سیاست به دنیا آمد. او می گوید: " ما همیشه در باره سیاست صحبت می کردیم." او در دوران کودکی با اشتیاق تمام مجلات کارتون سیاسی را که پدرش پشت ماشین فولکس واگنش می گذاشت نگاه می کرد. او می گوید: " والدینم همیشه طراحی های دوران کودکی مرا به خاطر می آورند. این تنها کاری بود که انجام می دادم. از بچگی به کشیدن کاریکاتور سیاستمداران استرالیایی علاقه داشتم."


روو از زمانی که به خاطر دارد کاریکاتور سیاستمداران استرالیایی را می کشید. تونی ابوت نخست وزیر کنونی استرالیا با پوشیدن لباس قرمز مارک اسپیدو در سال ۲۰۰۹ اشتباه بزرگی کرد،( بدین دلیل که اسپیدو در زبان عامیانه مردم استرالیا به معنای " قاچاقچی غاز" است )وپس از آن این علامت به جزء اصلی کاریکاتورهای روو از تونی آبوت تبدیل شد.

روو این کارتون را مانند کاریکاتوری که از اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از سخنرانی اش کشید " تاثیر گذار" می داند. او می گوید: " کشیدن چنین کارتونهایی برای کارتونیست های سیاسی استرالیا عادی است. آنها وقتی می خواهند کاریکاتور سیاستمداران استرالیایی را بکشند کاملا بی رحم می شوند و جسورانه عمل می کنند و از هیچ چیز نمی ترسند. از نظر ما کارتون های مطبوعاتی آمریکایی همه یک مسیر را دنبال می کنند."

دیوید روو می گوید: " من پس از گذشت سالها از لوازم دیگری برای خلق کارتون هایم استفاده می کنم، قبلا با مداد روی کاغذهای زیبای آلمانی طراحی می کشیدم، اما پس از مدتی دیگر این کاغذها را پیدا نکردم و تصمیم گرفتم با آبرنگ کار کنم." روو بخشی از کارهایش را در خانه می کشد، سپس آنها را اسکن می کند و با فتوشاپ ریزه کاریها را روی آنها انجام می دهد.

یکی از هنرمندان تاثیر گذار در آثار روو، رونالد سیرل هنرمند و کارتونیست طنز پرداز انگلیسی است. کارتون های روو نیز مانند سیرل نقاشی مانند هستند. آنها رنگارنگ هستند و کل قاب را پر می کنند و تصاویرآن سرشار از احساسات و اغراق آمیز هستند.

کیفیت جسورانه و شلوغ کارتونهای روو اورا هنرمندی پرسروصدا و عصبی مانند " جوانهای امروزی" نشان می دهند، اما وقتی با او برخورد می کنید شخصی آرام و ملایم را می بینید که بسیار متواضع و متفکر است و محدودیت های خاصی را در کشیدن کارتونهایش به کار می برد.


وقتی با او صحبت می کردم در باره کشیدن کارتون ازسربریدن گروگانها توسط گروه داعش که در اخباردیده بودم سوال کردم. او گفت: " من هرگز چنین اعمالی را در کارتون هایم به تصویر نخواهم کشید. چنین کارتونی برای خانواده ها بسیار ناراحت کننده است. این عملی کاملا وحشیانه است. این کار از عهده من بر نمی آید."
دیوید روو فرمولی بسیار ساده برای کشیدن کارتونهایش دارد. او می گوید: " اگر با دیدن چیزی احساس ناراحتی کردم کشیدن کارتون در باره آن را سخت می دانم و سعی می کنم از شر آن خلاص شوم."


دیوید روو استرالیایی پژوهشگر برجسته هنر، در حوزه طنز ترسیمی هم نامی کاملا آشناست .او هر هفته چهار یا پنج کارتون سیاسی برای نشریه" آسترلین ...

Currently unrated


مطالب مرتبط

معرفی کارتونیست مطرح لهستانی، اسلاومیر لوژینسکی
سیلوانو ملو کاریکاتوریستی سخت کوش از برزیل
معرفی اوگوز گورل کارتونیست اهل ترکیه
معرفی آجیم سولاج کارتونیست آلبانیایی
معرفی لوک ورنیمن کارتونیست بلژیکی
معرفی کنستانتین سانربرگ کارتونیست بلژیکی
معرفی و گالری آثار کاریکاتور پتار پیسمستروویچ
معرفی و گالری آثار کارتون و کاریکاتور فرهاد بهرامی ریکانی
معرفی جلال پیرمرزآباد به همراه گالری آثار
معرفی مهدی عزیزی به همراه گالری آثار
معرفی میخائیل کونتوریس کارتونیست یونانی
معرفی فرناندو کراهن کارتونیست و نقاش اهل شیلی
معرفی لوک دسچیمیکر کارتونیست بلژیکی
معرفی محمد الزواوی، پدر کارتون لیبی
معرفی گاریف بازیروف روس، هنرمندی با پروژه های ناتمام
معرفی ییری اسلیوا با کاریکاتورهای کافکایی اش
معرفی هالیت کورتولموس، کارتونیست کشور ترکیه
معرفی کنستانتین سیوسو پدر کارتون رومانی
معرفی مایکل دژیکان، کارتونیست، طراح کاراکتر و تصویرساز له...
معرفی اورلاندو پدروزو تصویرساز٬ گرافیست و کارتونیست برزیلی
معرفی و گالری آثار کاریکاتور شهاب جعفر نژاد
معرفی علی رادمند همراه با گالری آثار
معرفی و گالری آثار آندره کاریلهو از پرتغال
معرفی اریک جوینر تصویرگر آدم آهنی ها و شیرینی های غول پیکر
معرفی بیل کارمان خیال پرداز آمریکایی






خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions