اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 9 / 7 قضاوت درباره جنگ جهانی دوم / نگاهی به آثار کارل آرنولد


کارل آرنولد (Karl Arnold) از کاریکاتوریستها و طراحان برجسته آلمانی در اول آوریل 1883 در نوشتات نزدیک کوبورگ زاده شد. در 17 سالگی به مونیخ نقل مکان کرد و در آکادمی آنجا به تحصیل پرداخت و در 1910 اوقاتی را در پاریس سپری کرد. در 1913 او در گروههای هنری مونیخ فعالانه شرکت کرد و هم زمان شروع به دادن آثارش به مجلات «درسیمپل» (der simple) و «یوگند» (Jugend) و «بلاتر» (Blatter) نمود.
در طول جنگ جهانی اول، آرنولد برای روزنامه ای در شهر لیل که در منطقه اشغالی آلمان در شمال فرانسه بود، کار می کرد. از 1917 به بعد، به مجله مشهور و معتبر «سیمپلی سیسیموس» (Simplicissmus) پیوست. آثار او در سیمپلی سیسیموس سهم عمده ای در اعتبار آن ایفا کرد. وی از 1934 تا 1936 مدیریت این نشریه را بر عهده گرفت و به دلیل مریضی در آخر دهه چهل غیر فعال شد. آثار او به شدت تحت تاثیر جورج گروس است اما خشونت آثار گروس را ندارد. یکی از ویژگیهای جالب طرحهای آرنولد استفاده او به شکل سمبولیک از سگهاست، او از سگهای دست آموز به عنوان سمبلی جهت انعکاس خصوصیات اخلاقی و فیزیکی اربابانشان بهره می برد. او شخصیتهای سیاسی طرفدار حزب نازی را غالبا در آثارش نشان می دهد که با قیافه ای سبوعانه و ابلهانه ایستاده اند. استفاده طنزآمیز آرنولد از آرم صلیب شکسته نازیها در جزئیات لباس و چشم ها و اجزای صورت حکایت از دید دوراندیش آرنولد از وقایع آینده دارد. او در واقع با آثارش به قضاوت درباره جنگ جهانی دوم پرداخت و نسبت به تصورات مآل اندیشانه حزب نازیسم واکنش نشان داد، آرنولد در 29 نوامبر 1953 در مونیخ درگذشت.
سایت هنر مقاومت از شما دعوت می کند به آثار این هنرمند و همچنین روی جلدهای نشریه سیمپلی سیسیموستوجه نمایید.


کارل آرنولد (Karl Arnold) از کاریکاتوریستها و طراحان برجسته آلمانی در اول آوریل 1883 در نوشتات نزدیک کوبورگ زاده شد. در 17 سالگی به مونیخ ...

Currently unrated








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions