اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 10 / 22 طنز ترسیمی / نوشته گلوریا گرور از آرژانتین


ایران کارتون:

نکته قابل توجه در اغلب بیانهای تصویر تمسخر دولت و وادار کردن مردم به شرکت در این مضحکه است. طنز ترسیمی آرژانتین فراسوی ترسیم موقعیتهای طنز در جامعه، تا اندازه قابل ملاحظه­ ای در حال کسب موقعیتی ویژه در انبوه شیوه های تصویرسازی در دنیا است.

در واقع تاریخ واقعی آرژانتین تنها در طنز ترسیمی اش آشکار می شود. طنز ترسیمی به بیان شکل گیری این مسیر تاریخی کمک شایانی کرده است. مسئله سانسور که توسط دولتهای خودکامه همواره اعمال می شده، هنرمندان را مجبور می ساخته است که ایده های منع شده خود را به شکلی طنزآلود مطرح سازند، زیرا کنترل این شیوه بیانی از سوی قدرت حاکمه بسیار مشکل بوده است. طنز ترسیمی پیوسته جدی ترین انتقادات را درآرژانتین مطرح کرده است.

نشریه ادواری «کارسی کارتاس» که دراواخر قرن گذشته چاپ می شد، میان طنز ترسیمی سیاسی آرژانتین و طنز معمولی محلی تفاوت زیادی قائل می شد. از آن زمان به بعد تقریبا به مدت یک قرن، هنرمندان و طراحان داستانهایی را بازگو کرده اند که محل مراجعه نسلهای جدیدی بوده است که دلبستگی آنها یافتن حقایقی در مورد آرژانتین است.


ایران کارتون:

نکته قابل توجه در اغلب بیانهای تصویر تمسخر دولت و وادار کردن مردم به شرکت در این مضحکه است. طنز ترسیمی آرژانتین فراسوی ...

Currently unrated


مطالب مرتبط







خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions