اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1394 / 6 / 8 درباره آثار جیسون سیلر از آمریکا


جیسون سیلر درباره آثارش می گوید:
"برخی هنرمندان می توانند چهره افراد را مانند خودشان بکشند اما مسئله مهم شباهت داشتن به چهره نیست آن چه مهم است نشان دادن شخصیت درونی او درتصویر است. توجه به این مطلب در کشیدن چهره ها برای من بسیار اهمیت دارد و بیانگر موفقیت یا عدم موفقیت هنرمند آن به حساب می آید. خوشبختانه من با دیدن هرکسی می توانم تصویری واقعی از چهره وشخصیت او را نشان دهم.

یکی از کارهای مورد علاقه من اغراق در چهره است که با کوچکترین اشاره آن را پیدا می کنم و این اغراق را در مکان مناسب به کار می برم و حتی می توانم بیننده را با آن چهره آشناتر کنم.
من نقاش سنتی هستم و به کار کردن با رنگ روغن، آکریلیک و آبرنگ علاقه دارم. البته با توجه به پیشرفت سریع چاپ تلاش کردم از سبک دیجیتال وکوم 21 سینتیک استفاده کنم. این نرم افزار فوق العاده به من کمک می کند آثاری طبیعی تر، طراحی های با حس ششم بکشم در این راه از روشی بسیار شبیه به نقاشی هایم با رنگ روغن یا آکریلیک استفاده می کنم. دوست دارم از تاریکی به روشنی نقاشی کنم و بیشتر بر ارزش ها و هماهنگی رنگها توجه می کنم و هرگز از ابزار عکاسی استفاده نمی کنم. آثار دیجیتالی که خلق می کنم درست مانند نقاشی ها و طراحی های دستی به نظر می رسند. کار با کامپیوتر خوبی های خاص خودش را برای من و هنر دارد. من مدت زیادی را صرف اسکن یا تصحیح رنگ ها نمی کنم. من توانایی تغییرات سریع و آسان را دارم و برای نقاشی های دیجیتالی ام نصف زمان طراحی های دستی ام وقت صرف می کنم.
بینندگان آثار من می گویند این نقاشی ها درست شبیه به نقاشی های سنتی اسطوره ای و دیجیتالی هستند و نمی توانند تصمیم بگیرند در واقع از کدام سبک استفاده کرده ام.
قبل از این که طرح اصلی را بکشم چند طرح اولیه آماده می کنم. آنها را با سرعت و برای دست گرمی می کشم تا نکته های جالب شخصیت را پیدا کنم و به آن شکل و طرح دهم. از طرح های ساده ای که می کشم مثل دست نویس اولیه استفاده می کنم. آنها را به کارگردان هنری فقط در صورتی نشان می دهم که از من بخواهند، بدین دلیل که ممکن است گیج کننده به نظر برسند. بعد از کشیدن طرح های اولیه طرح اصلی را می کشم.
در این مرحله ایده و طرح اولیه را در ذهن دارم. عکس اصلی را به عنوان مرجع به کار می برم. از خودم و دوستانم به عنوان مدل استفاده می کنم، با کنترل نور، لباس، ژست ها، اشارات وحالات چهره آنها را می کشم. بسیاری مواقع از چهره خودم برای نشان دادن موضوع مورد نظر استفاده کرده ام. مثل طرح اولیه آن را به کار می برم. بعد از استفاده از همه موارد لازم طرح آخر را می کشم.
من عاشق طراحی هستم بدین دلیل که آن را هنر اولیه می دانم و تلاش می کنم به شیوه درستی آن را به کار ببرم. اگر طراحی درست باشد نقاشی هم درست از آب در می آید، پس طراحی اولیه باید قوی و درست باشد. اکثر مواقع ترجیح می دهم پس زمینه نقاشی هایم رنگی یا طرح دار باشند تا سفید. این کار به من کمک می کند از سایه روشن به خوبی استفاده کنم و بتوانم در کوتاه ترین زمان به طرح هایم عمق بدهم.
وقتی طراحی را کامل کردم آن را برای نقاشی آماده می کنم. اغلب طرح اولیه را با لایه ای از رنگ خام می پوشانم. این سبک را درنقاشی های دستی ام نیز استفاده می کردم. اکثر نقاشی هایم جزئیات فراوان دارند اما اجازه ندهید شما را گول بزنند. این جزئیات را در مرحله آخر اضافه می کنم. برای من مهم ترین چیز طراحی است و وقتی از آن راضی بودم تمرکزم را روی سایه روشن و ریزه کاری ها می گذارم. مقدار کمی از پاستل استفاده می کنم و فقط برای رنگ کردن و دوام نقاشی ها آن را به کار می برم.
به دلیل این که با نقاشی با رنگ روغن و آکریلیک تجربه دارم در نقاشی های دیجیتالی نیز سعی می کنم مانند نقاشی های سنتی ام رنگ ها را ترکیب کنم اما بسیار راحت تر و ساده تر است و نتیجه آن کاری شبیه به عکس واقعی از آب در می آید. این کار برای نقاشان دیجیتال بسیار ساده است که آن را شبیه به عکس در آورند اما من از پیدا کردن طراحی های دستی در نقاشی ها و یا کشیدن موها مانند برس نقاشی لذت می برم.
این برس کاری ها را عمدی انجام می دهم تا علامت ها را مشخص تر کنم و این کاررا تا زمانی که روشنایی و قدرت کار دیده شود ادامه می دهم. نقاشی هایم در این صورت واقعی تر به نظر می رسند و در عین حال مانند نقاشی های سنتی احساس می شوند."
برای دیدن گالری آثار اینجا را کلیک کنید.

جیسون سیلر درباره آثارش می گوید:
"برخی هنرمندان می توانند چهره افراد را مانند خودشان بکشند اما مسئله مهم شباهت داشتن به چهره نیست آن ...

Current rating: 1








خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions