اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 


  1395 / 5 / 18 بهمن عبدی سرگذشت «گاز» را روی بوم سه متری کشید / آزاده سهرابی


ایران کارتون:

بهمن عبدی کاریکاتوریست به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی گاز ایران اثری به طول سه متر خلق کرد که روایت «گاز؛ دیروز، امروز، فردا» را بیان می‌کند.

بهمن عبدی درباره کاریکاتور سه متری خود با موضوع «گاز؛ دیروز، امروز، فردا» گفت: به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی گاز ایران مراسم و همایشی بر پا بود که رئیس جمهور و چند تن از وزرای ایشان و همچنین مدیران اداره گاز از همه کشور در آن حضور داشتند. یک برنامه در حاشیه این مراسم برگزار شد که قرار بود من طی یک روز و در طول همایش روی بومی به ابعاد یک و نیم در سه متر روایتی از دیروز و امروز و فردای انرژی گاز را روی بوم بکشم.

وی با اشاره به اینکه شاید جوان های امروز خبر نداشته باشند ما روزگاری در صف گرفتن کپسول های گاز می ایستادیم، بیان کرد: من روایت خود را از عصر حجر شروع کردم و به این نقطه رسیدم که ما جنگل ها را نابود کردیم و سوزاندیم. ضمن اینکه مثلا استخراج و پالایش گاز و بمباران پالایشگاه «بید بلند» را هم روایت کردم تا رسیدم به فردا که بحث هوای پاک و سوخت آسان مطرح است.

این کاریکاتوریست که در حال حاضر مشغول تکمیل این اثر است، گفت: به دلیل مسائل امنیتی حضور رئیس جمهور کار را در روز همایش دیرتر شروع کردم و برای همین نشد یک روزه تمام شود اما به محض تمام شدن قرار است این اثر در موزه شرکت ملی نفت نمایش داده شود. این کار به آن شکلی که تصور کنید هنری نیست و بیشتر شبیه پیش پرده ها می ماند.

عبدی در پایان عنوان کرد: خوشحالم که در چنین برنامه هایی از هنری مثل کاریکاتور استفاده کردند البته قرار بود یک نقاش هم در این برنامه حضور داشته باشد. به هر حال ارتباط با مخاطبانی که به این همایش آمده بودند از نکات جالب حضورم در این همایش بود که برای همه بخشی از خاطراتشان با نقش هایی که می کشیدم زنده می شد و درباره اش حرف می زدند.


ایران کارتون:

بهمن عبدی کاریکاتوریست به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی گاز ایران اثری به طول سه متر خلق کرد که روایت «گاز؛ دیروز ...

Currently unrated


مطالب مرتبط







خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions